"פשוט, לעצב לך שמלה"

Kqwm72ZsFb9Rr3cQYT3gds18tNFCBPnnXPrwBCBbChzgC9fQRQDb575mEkCSZ8PQn/המעצב ארז עובדיה מספר על עיצוב שמלות בקו נקי

בחורות לא מעטות מסתובבות במשך שנים רבות עם תמונה מדויקת בראש של השמלה אותה הן ילבשו בערב הגדול בחייהן, מעוצבת עד הפרט האחרון.

בתמונה הזו, מופיע סוג הבד, הגוון המדויק שלו, עומק המחשוף, אורך השרוולים, ושאר הפרטים שילוו את ההופעה הכללית, כולל כל התוספות שיתווספו אליה.

בנוסף לשובל, ההינומה, הזר וכל השאר, ברור להן עד לפרט הכי קטן אילו חרוזים ואבנים יעטרו אותה כמו גם היכן הם ישולבו.

אולם, כאשר מתקרב היום הגדול, לפעמים הן עוברות שינויים בחייהן, אם זה כי האופנה השתנתה, אם הטעם שלהן הוא זה שהשתנה, יכול להיות שהן שינו אם הבחירה מטעמי שמירת צניעות, ולפעמים מדובר במשהו שהיה בסך הכל חלום ילדות, וכך יוצא שהתמונה משתנה והן מעוניינות עכשיו בשמלה לגמרי שונה.

אני פוגש אצלי היום לא מעט בחורות שמעדיפות שמלות בעיצוב נקי, נטול אלמנטים שמתווספים לבד עצמו, אותו ניתן לבחור ממגוון בדים רבים ואיכותיים במגוון סוגים וסגנונות, כמו גם ברמות שונות של שקיפות, אורכים שונים, הבדלי סימטריות, עם או בלי שרוולים וכדומה, המתאימים לאופי ולצרכי הכלה והאירוע.

בפגישה אישית בסטודיו אנחנו מבינים יחד איך הכלה רוצה לבטא את עצמה באמצעות השמלה ומה יהיה אופי האירוע, ועוזרים לה באמצעות עיצוב שמלה שתגרום לה להרגיש הכי נינוחה.

כאשר העיצוב מגיע ללא תוספות, חשוב שהוא יעשה בסוג בד שיתאים וישתלב עם מבנה הגוף של הכלה ויחמיא לה בצורה המושלמת, כמו גם הגזרה, ולכן ההתאמה נעשית באופן אישי ומדויק, כמו גם בחירת הגוון של הבד על מנת שיחמיא לכלה ויגרום לה להיראות זוהרת ולא חיוורת.

גם בהיעדר תוספות רבות, או כאשר אין תוספות כלל מלבד הבד עצמו כשאני מעצב שמלה, העיצוב עצמו יכול להיעשות במגוון סגנונות, החל מעיצוב עדין פשוט ותמים, בגזרה נקייה לחלוטין וישרה, ועד שמלה עשירה ביותר כשכל התנועתיות שבה נעשית אך ורק על ידי משחק א-סימטרי באורכים ומפתחים, שמשתלבים עם צללית הגוף של הכלה והתנועתיות שלה, לאורך כל האירוע ויוצרים הרמוניה מושלמת.

כותב המאמר:
המעצב ארז עובדיה – בעל בית אופנה בתל אביב לשמלות כלה וערב,
בוגר בית הספר לעיצוב אופנה המוביל בעולם Marangoni מילאנו, איטליה ונציגו הבלעדי בישראל.