המעצב הפרטי שלי

/ המעצב ארז עובדיה מדבר על תהליך עיצוב שמלת כלה

ZzcfHww8gMKd7D2q4Eh1te1P7F76mWpzMBWdnbeq1SX3heOhL8GbaqHTDFz1ZKkOCבקרוב ננעלת כאן עונת הקיץ 2013. עבור צוות הסטודיו הייתה זו עונת שיא. יצאו מהסטודיו כמה מאות של כלות יפהפיות הלבושות בשמלה שכל אחת מהן הכי אהבה ואשר הכי המחיאה לה.
זה זמן מצוין לדבר יותר בהרחבה על התהליך הזה של יצירת שמלת כלה בסטודיו שלנו.

הדבר הראשון שאני רוצה לשתף אתכם הקוראים הוא שכל כלה המגיעה לסטודיו זוכה לליווי האישי שלי, המעצב, בכל שלבי התהליך ועד לשביעות רצונה המלאה. אני פוגש כל כלה באופן אישי, חשוב לי להכיר את סגנון אישיותה ולשמוע ממנה על החלום שלה לגבי שמלת כלה. החלק הזה הוא מאוד חשוב כדי שאצליח, יחד עם צוות הסטודיו, במשימה.

 בחירת הדגם הכי מחמיא יהיה מתוך הכרות ומתוך הקשבה לרצונות הכלה. נביט על הדגם הנבחר יחד ואשתף אותה בשינויים שלדעתי יהיה כדאי לבצע כדי שיתאים לה באופן מושלם.

כעת זה הזמן לבחור את כל החומרים הדרושים לתפירת השמלה – בד, תחרה והאלמנטים הנוספים.

כעת באפשרות הכלה לבחור אחת מתוך 2 אופציות: תפירת שמלה חדשה או עבודה על שמלה שכבר תפורה. אם הכלה בוחרת באופציה השנייה אנו בוחרים את הדגם במידה שהכי קרובה למידה של הכלה ושולחים את השמלה לניקוי לקראת העבודה על השמלה.
אם הכלה בוחרת בתפירה חדשה, אנו מתחילים מתפירת "שמלת סקיצה" אשר מיוצרת מבד פשוט. זו דרך יעילה על מנת לערוך את כל השינויים המתבקשים ורק אז להתחיל בתפירה של הבד הנבחר.
זה השלב לתכנן את קו המחשוף עליו חלמה הכלה ולהעביר את כל העיצוב לבד היוקרתי של השמלה החדשה.

 בכל שלב ושלב אני מקפיד להסביר לכלה היכן אנו נמצאים בתהליך יצירת השמלה ומה השלב הבא, כך שהיא תמיד נמצאת בתמונה. מרבית מהכלות המגיעות לסטודיו לא התנסו בעבר בחוויה של תפירה אישית ולכן חשוב לי שיבינו את שלבי התהליך.

כאמור בשתי המדידות הראשונות עדיין לא רואים שמלה, עובדים על "שמלת הסקיצה" ובעיקר מדמיינים וסומכים. התהליך הזה בהחלט דורש אמון במעצב. לאחר כל מדידה נרשמים התיקונים לביצוע ונקבע המועד למדידה הבאה.

 בכל מקרה הכלה עוברת את כל השלבים לתהליך יצירת שמלה, גם אם בחרה בשמלה קיימת. בסוף התהליך הכלה מוזמנת למדידה אחרונה כיומיים לפני החתונה. אנו מודעים לעובדה שכלות רבות מתרגשות ובעקבות כך מרזות, לכן חשוב לנו שהשמלה תשב על הכלה בצורה מושלמת.

כותב המאמר:
המעצב ארז עובדיה
– בעל בית אופנה בתל אביב לשמלות כלה וערב,

בוגר בית הספר לעיצוב ולימודי אופנה המוביל בעולם Marangoni מילאנו, איטליה ונציגו הבלעדי בישראל.