פרפרים בבטן/ על שלבי יצירת הקולקציה החדשה

בניית קולקציה חדשה לשמלות כלה היא תהליך המורכב מכמה שלבים.
אנו נוהגים להתחיל מהסוף, כלומר עוד הרבה לפני שיש לנו השראה לקולקציה החדשה אנו בוחרים תאריך לצילום הקטלוג. תאריך הצילום הוא הדד ליין שלנו, כך אנו יודעים איך לתכנן את השלבים השונים בלוח הזמנים.

IMG_2767

איפה קונים השראה?
לקראת יצירת קולקציה חדשה אנו מחפשים השראה ופונים לכמה מקורות במקביל כדי לזכות לרעיון שייקח אותנו ליצירה הדגמים החדשים. זה נשמע אולי מוזר שתחום נצחי כמו שמלות כלה זקוק להשראה בכלל, אך בהחלט יש עניין של אופנה גם בתחום שמלות הכלה.

IMG_1815

IMG_2720

נתחיל בחיפוש ברשת, אינסטגרם, צילומים ועיצובים מהעולם.

נסיעה לחו"ל ובמיוחד למילאנו, מעוז האופנה העולמית, תעניק לנו עדכון, רענון וסנכרון ישיר מול מה שקורה באופנה בעולם. שיטוט ברחובות מילאנו, מבט על צו האופנה ברחובות מעניקים יחד ולחוד המון השראה וכיווני מחשבה רעננים בכל פעם מחדש.

לעיתים ההשראה מתחילה ממפגש עם פיסת בד מרגשת אשר ממנה יוצאת קולקציה שלמה. היתה שנה שנדלקנו על פיסת תחרה שלקחה אותנו לקולקציה שלמה ברוח שנות ה- 20. היה מרתק!

יצירה חופשית.
פעמים רבות אני עושה יצירה חופשית עם הבד הנבחר על גבי בובת הדיגום. מתחיל לשחק עם סיכות וליצור דגמים עוד לפני שלב השרטוט. בצורה הזו מעניין לראות לאיזה צד יפול הבד. מספר דגמים לאורך השנים נוצרו בדיוק כך.

167947_192719690738390_1047573_n (1)

IMG_2609

שלב השרטוט.

שרטוט הדגמים מתרחש בעזרת עפרון על גבי נייר שרטוט. צריך להיות קשר בין הדגמים, ויש את הקו העיצובי של המעצב שצריך להראות בכל דגם. מתוך כל הדגמים הראשוניים רק 15 דגמים מובילים ייכנסו לקולקציה.

מהדמיון למציאות.
זהו שלב מהותי וחשוב אשר מהווה את הירידה לפרטים על מנת שדגמי הקולקציה יהיו נוחים ללבישה. התדמיתנית של הסטודיו מודדת את כל הדגמים, מסמנים את כל השינויים ויוצאים לתפירה של הדגמים.

צילומי קטלוג.
זה יום שאנו מאוד נרגשים בו.
אנו בוחרים לוקיישן, צוות שלם של הפקה, צילום, איפור, שיער וסטיילינג אשר יחד יוצרים את האוירה הנכונה לצילום הקולקציה החדשה. אנו משקיעים מחשבה בטוטאל לוק של כל דגם ודגם ויוצרים רגש וסיפור בכל צילום.

יצירת הקולקציה של שנה שעברה היתה ברוח הבוהמית. משם הגענו ליער הקסום בצפון כלוקיישן נפלא לצילומי הקטלוג. עבדנו על הטוטאל לוק של כל דגם, כך שהכלות החדשות של העונה ביקשו את אותם אביזרים: הינומה, פרח וסיכה ואפילו ביקשו להצטלם באותה הזוית כמו בקטלוג בדרך ליום כלולתן.

DSC_3116-1
ההשראה החדשה כבר על האש.
צוות הסטודיו כבר עסוק לקראת ההכנות, כיווני מחשבה, חיפוש אחר השראה ותיכף יוצאים לדרך. בקרוב נוכל להציג במדיה את הקולקציה החדשה.