הכירו את המעצב חלק א'

סדרת רעיונות העשור

הכירו את המעצב

חלק א'

Emmille, Charlotte & Daniell close up2

Provence Collection – ארז עובדיה שמלות כלה

הקולקציה האחרונה שלך היא "פרובנס", איך בא לידי ביטוי המקום הקסום הזה בקולקציה שלך?

כל קולקציה אצלי מתחילה בדרך כלל ממקום בעולם או מכמה מקומות שנותנים לי השראה ומתכתבים עם כתב ידי שהוא סיפור הקולקציה.

קולקציית פרובנס היא קולקציה מתוחכמת, שיקית, אינטליגנטית וכך גם האישה שלובשת את השמלות;

לא מתאמצת מידי, גם לא באיפור ובשיער , או בשתי מילים ״השיק הצרפתי״ .

אחרי שסיימתי להכין את הקולקציה  נבחר הקונספט לצילומים, מסיבת תה עם פרחים בצבעוניות רכה ומושלמת, עם כלים אותנטיים והכל קיבל שפה אחידה ומושלמת – ״פרובנס״  .

 

Claire back

קולקציית ״Provence"ארז עובדיה

מה היא אסתטיקה עבורך?

חשובה לי מאוד אסתטיקה והרמוניה . אלה מילות מפתח עבורי, זה ההבדל בין בגד ש"עובד" או לא.

אני מקפיד על פשטות עם טוויסט. סוג של מינימליזם ,למרות שלפעמיים אני אוהב להכניס עומס מסוים בדגמים. המטרה היא ליצור מראה נקי ,זוהר ,רענן ,קליל וצעיר בקווים שמחמיאים לגוף האישה תוך התחשבות בו .

Juliette back

קולקציית ״Provence"ארז עובדיה

העסק שלך קיים כבר 10 שנים. מה לדעתך המפתח להצלחה?

זה לא קל להחזיק עסק במדינת ישראל!  צריך אופי חזק .למדתי אופנה בבית ספר מרנגוני במילאנו שם חייתי 8 שנים  ואחד מהדברים החשובים ביותר שמלמדים שם זה היכולת ליצור מוצר אופנה שבסופו  של יום אמור להימכר ,כך שמלבד המחקר הקריאטיבי יש לעשות מחקר עיסקי מנותח ומדויק , בנוסף המעצב הינו גם איש של סטייל שאמור לתת את כל המכלול ללוק המנצח .היום שום עסק בתחום האופנה הוא לא נטו עיצוב, חייבים להיות עם ראיה עסקית וידע, אחרת לא מחזיקים מעמד. הייתי מגדיר את זה כ 50:50. בעבר מעצב היה מייצר בגד יפה ומוכר אותו, פשוט ככה. היום זה לא מספיק! חייבים להיות עם יד על הדופק מבחינת מחירים, חומרים, עלויות , ניהול עובדים, זמנים וגם שיווק אשר משתנה מרגע לרגע .עולם האופנה נהיה גלובלי ,מהיר, זמין, מעודכן, און ליין ,טרנדים שמגיעים באופן מיידי מהתצוגות של המעצבים הגדולים ישירות לשולחן הגזירה בכל נקודה בעולם .

ארז ואריאלה עובדיה

ארז ואריאלה עובדיה מתכננים את קולקציית שמלות כלה 2015

חייבים ליצור מערכת סביב המעצב שיודעת לפעול בתנאים מיוחדים אלה ובעלת ניסיון בתחומים שאינם מנת חלקו של המעצב .אני יכול להגיד בוודאות שמעצב צריך יכולות ניהול גבוהות מאוד וידע נרחב שאינו קשור דווקא לעיצוב. התמזל מזלי שמצאתי שותפה שמשלימה אותי … אשתי אריאלה :)  שהוכשרה בבית ספר מרנגוני במילאנו בשיווק אופנה ,ניהול רשתות חברתיות ,תפעול העסק ,סטיילינג וליווי צמוד של הקולקציה משלב התכנון ועד שהדגם מגיע ליום החתונה או האירוע .

כל שנה אני מחדש ומנסה להפתיע אבל עדיין שומר על החתימה אישית שלי ,אני מנתח מה היתרון שלי מול כל המתחרים שכל שנה הם רבים יותר ומאתגרים יותר, ביום שבו לא אמצא מה לחדש אני כבר לא אהיה רלוונטי.

ארז עובדיה

ארז עובדיה בפעולה. קולקציית שמלות כלה 2015